PERIODISTES: TOTS UNITS FEM FORÇA!

Cansada. Cansadíssima. Estic molt cansada de parlar amb companys i companyes de professió i que només t’expliquin penúries i injústicies que pateixen al seu lloc de treball (els afortunats que en tenen). Cansada dels EROs, dels acomiadaments, del tancament de mitjans, de la precarietat que viu el sector, del poc respecte per la professió, de l’intrusisme laboral…

A mi em van acomiadar de TV3 el mes de gener passat. Treballava per als serveis informatius de la casa a través d’una productora externa (Servall’s Videoproduccions), i ho feia des de la Delegació de TVC a Lleida. No només jo em vaig quedar sense feina, els meus sis companys de Lleida ciutat i els de la resta de productores que hi havia escampades pel territori català també. La nostra tasca era oferir una informació de proximitat i de qualitat a tots els ciutadans del país. Treballàvem per tirar endavant un model de televisió pública que, per a mi, sempre ha sigut un referent a nivell estatal. Formàvem part d’un equip de professionals que elaboren els infomatius més rigorosos i plurals de la televisió actual. Ara, tot això s’ha acabat. Aquest model de televisió s’està perdent i amb ell, molts professionals estem perdent la feina. Una feina que ens apassiona, a la qual hi hem dedicat bona part de la nostra vida i que, si l’hem deixat de banda, és perquè ens hem vist obligats.

Buscant ofertes de feina me’n adono de quina és la situació del periodisme actual: PATÈTICA I DEGRADANT. No pot ser que les empreses busquin només becaris (amb tots els respectes pels que estudien, jo també vaig ser becària i vaig aprendre un munt) per poder exigir el que els hi doni la gana a canvi d’un sou ridícul, indecent i que no et permet viure. No pot ser que la figura del periodista cada cop sigui menys necessària perquè hi ha altres persones que fan “la teva feina” sense estar qualificades. És per tot això que sento la necessitat de dir que CAL LLUITAR PER LA PROFESSIÓ. Com? Parlem-ne.

Una de les opcions que proposa el Col·legi de Periodistes en aquests moments és descentralitzar l’entitat, acostar-la als professionals del territori mitjançant noves seus. Ahir vaig assistir a la reunió que es va fer a Manresa per començar a posar fil a l’agulla a la creació de la delegació del Col·legi de Periodistes de la Catalunya Central. La idea m’entusiasma.

M’agrada perquè és la manera d’anar tots a la una. A banda d’aprofitar més els serveis del Col·legi, com els cursos de formació per exemple (dels quals tinc el privilegi de poder treure’n profit), estar tots junts facilita més les coses, la unió permet una lluita aferrissada. Perquè som molts i moltes els que en fem d’aquesta professió la nostra vida, ens l’estimem, no sabem viure sense ella perquè ens omple cada dia i no estem disposats a perdre-la perquè uns quants “personatges” decideixin que no és necessària.

Sense periodistes no hi ha periodisme, i sense periodisme no hi ha democràcia. Jo no em penso quedar de braços plegats. I tu?

Imagen

Anuncis

One thought on “PERIODISTES: TOTS UNITS FEM FORÇA!

  1. Una altra cosa en la que estem d’acord Mar. El periodisme és una professió per vocació i llastimosament a Espanya mai ha estat reconeguda i respectada com en altres països i amb l’excusa de la crisi molts bons professionals s’estan quedant sense feina. Jo tampoc em penso quedar-me de braços creuats!

Deixa un comentari

