LA FORÇA DE L’ÀNIMA

Hi ha llibres que t’agraden, d’altres que no tant, alguns et decepcionen i també hi ha llibres, com és el cas d’aquest, que et fan reflexionar. Parlar de la mort reconec que a mi no m’agrada. Paraules com reencarnació, ànimes i esperits em provoquen inquietud. No por, però sí molt de respecte. Doncs, a partir d’ara, serà diferent. La història de la Maria Josep Pazos és una de les més increíbles que he conegut a la meva vida i les seves paraules et fan replantejar moltes coses, perquè a la vida a vegades no valorem el que és realment important.

Vaig conèixer la Maria Josep a la presentació del llibre La força de l’ànima a Manresa. Abans, no l’havia vista mai i ben poca cosa en sabia d’ella. Havia sentit explicar que una dona del Bages s’havia despertat d’un coma profund gràcies a una cançó del grup manresà Els Convidats, però a part d’això, res més. El dia de l’acte, amb una llibreria Petit Parcir plena a vessar, només vaig intercanviar un parell de frases amb ella, només un parell, però aquestes dues frases no em van deixar indiferent, hi penso cada dia, i no exagero. Val molt la pena conèixer la seva història, la seva malaltia, com va viure entre la vida i la mort, què li passava pel cap i el més important, com se’n va sortir i què n’ha après de tot això.

La Maria Josep ha pogut plasmar en un llibre les seves vivències amb l’ajut de l’Anna Vilajosana, la primera persona que em va ensenyar a estimar la ràdio, a aprendre una professió i a saber que les coses s’aconsegueixen a base de treballar, que ningú et regala res. Ara, em fa moltíssima il·lusió tenir una dedicatòria seva en un dels llibres de la meva prestatgeria.

Hi ha històries que t’impacten, d’altres que t’avergonyeixen, algunes et fan riure, d’altres et fan plorar, i aquesta especialment, t’enriqueix l’ànima…

“Per a la Mar. Caràcter, força i poder: el que la gent s’espera de tu. Però no t’oblidis de l’amor”. Maria Josep Pazos.

Imagen

Anuncis

Deixa un comentari

